יש לנו שם – צרו קשר יזום בשיחה וכבר הציגו את עצמכם. לקוח מרגיש שהוא משוחח עם אדם ולא ארגון או חברה גדולה. אנשים אוהבים לשמוע את שמם 🙂 ואם יש להם שם תואר נלווה כמו עורך דין או ד"ר אל תהססו לשלב זאת בקריאה בשמו של הלקוח.
שפת גוף טלפונית – כמו בחיים האמתיים כשאנחנו מדברים עם אדם/ לקוח אנו מעבירים מסרים באמצעות הבעות פנים וגוף. בשיחת טלפון הלקוח יכול לשמוע חיוך וגם חוסר סבלנות, לכן חשוב להגיב ולתת אותות בהתאם לרוח השיחה, עם לקוח משוחח בעצבנות, תהיו עניינים ושמרו על קור רוח, תענו שאתם כאן כדי לסייע ככל שניתן. אם לקוח מחייך, תגיבו בהתאם ותדברו בחיוך. ככל שתאמצו את ההמלצות כאן סביר להניח שאם לקוח עצבני, הוא יירגע תוך כדי השיחה, וזה שמחייך ימשיך לחייך..
מקצועיות – השקיעו בהדרכות עובדים וברמת המקצועיות. במיוחד מעבר לקו הטלפון אנו רוצים לשדר סמכותיות, אמינות ומקצועיות. עסק שלקוחותיו מרגישים שהשירות הינו מקצועי מייצרים איתם קשרים ארוכים יותר.לא אחת לקוח מעדיף לשלם יותר על שירות מקצועי מעבר לקו ולא להרגיש חסר אונים. עסק שמשדר מקצועיות מרווח את אמון לקוחותיו ואת התקשורת עמם.
הבנה מעמיקה לצרכים – כמה פעמים ניהלתם שיחה במוקד טלפוני והרגשתם שהשיח על גבול שיח חרשים, תבינו באמת את הלקוח ואת המטרה לשמה התקשר. שקפו על ידי חזרה על הבעיה לה הלקוח מצפה לפתרון. למשל "אני מבינה שההזמנה לא הגיע כמו שצריך וחסר פריט X"? לאחר מכן וודאו שאכן זו מהות הפניה. כאשר לאחר שוידאנו ניתן לשאול "האם הבנתי נכון"? "האם ישנה בעיה נוספת שמצריכה טיפול" . לקוח שמבין שהוא הובן לגמרי, יהיה רגוע וניחוח הרבה יותר, דבר שיאפשר לטפל בו באופן נינוח יותר.
הצגת הפתרון – במידה ויש בידכם פתרון מיידי לבעיה, יש להעביר ללקוח בדיוק מהם השלבים בהם פנייתו תטופל. רצוי לשאול האם הפתרון המוצע מניח את הדעת ועונה על הבעיה. במידה והפתרון אינו בידכם, ויש להעביר לגורם אחר, ציינו מי הגורם -מה שמו ומה תפקידו ומתי הוא עתיד לתת מענה ללקוח.