בשיווק מקוון (און-ליין) היעד הוא הגדלת יחס ההמרה בין גלישה באתר לבין יצירת קשר, השארת פרטים (lead) או ביצוע קניה. זמן השהיה באתר (או בדף הפייסבוק) עשוי להיות שניות עד דקות בודדות, כך שחלון ההזדמנות הוא קצר ולמהירות יש חשיבות רבה. בניגוד לצ'אט רובוטי שרק אוסף פרטים, צ'אט אנושי מסוגל "לתפוס" את הגולש בזמן, לתת לו מענה מותאם אישית ולהפיק "ליד" איכותי, הרבה יותר מכל השארת פרטים. הסיבה פשוטה – הודות לצ'אט, הגולש כבר ניהל שיחה עם נציג העסק, הצרכים שלו ידועים והוא בשל לבצע רכישה.