ב- 25.7.2019, נכנס תיקון לחוק לתוקפו התיקון של חוק מענה טלפוני המחייב מענה אנושי תוך 6 דקות לכל היותר. מדובר בחוק המהווה שדרוג לחוק ה-3 דקות שהיה עד אז.
כזכור, ב-2014, אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת את חוק 3 דקות בקריאה שניה ושלישית המחייב חברות תקשורת ורפואה לספק שירותי מענה אנושי לעסקים מהירים – מענה קצר תוך 3 דקות או לחילופין דיווח על אפשרות לשיחה חוזרת עד 3 שעות. חוק זה, הידוע גם בשם חוק המתנה על הקו, נולד מתוך מאמץ לשפר את מערך השירות של גופי הרפואה והתקשורת הנחשבים שלספקי שירותים ארציים ופונים לכלל האוכלוסייה.
ע"פ הנחיית ממונה חוק הגנת הצרכן (תיקון 57), המפורסם באתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, זוהי תמצית חוק שש הדקות:
לפי חוק מענה טלפוני 2019, חברות אלו היו אמורות לספק שירות מהיר תוך זמן קצר. כלומר זמן המתנה לנציג שירות לא עולה על שלוש דקות עבור כל פניה, בין אם מדובר בפניה דחופה לטיפול מיידי ובין אם מדובר בפניה בדחיפות נמוכה כמו תלונה על מוצר פגום.
חוק 6 הדקות נועד לתת מענה ללקוחות רבים הממתינים למענה אנושי מדי יום על הקו עד שנציג יתפנה לטיפול בפנייתם. זמן ההמתנה לעתים יכול להיות ארוך ומייאש מאוד עבור לקוחות שפנייתם דחופה מאוד. הצעת חוק מענה טלפוני שיצאה בקריאה שניה ושלישית ב-2014 הייתה אמורה לתת פתרון לתופעה המוכרת הזו, אך זו, בסופו של דבר, לא יצאה לפועל רק באופן חלקי.
שימו לב! כל הפרה של החוק (תיקון 57) עלולה לגרור עיצום בסך 22,000 ש"ח. לתאגיד או 7,000 ש"ח לעוסק יחיד.
חוק מענה טלפוני 2019 שינה את תפישת העולם של חברות וספקים רבים אשר החוק על עליהם. מוקדי השירות השונים אמורים להיות מהירים יותר בטיפול בפניות, וגם בשעות העומס, עליהם למצוא פתרונות מהירים לטיפול בכל שיחה, כאלו שלא יעלו מעל שש דקות. אם ניקח את שעות העומס במוקד קופת חולים שהן חלק בלתי נפרד מתפקוד היומיומי שלה, מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית. העומס על מוקדי קופות החולים גבוה כמעט בכל שעה ביממה, בקשות לקביעה ושינוי תורים, שיחות של מטופלים לקבלת תוצאות בדיקה ומסמכים באופן בהול מתרחשות בכל יום ושעה, והסיכוי לתת מענה קצר ואיכותי לכל פניה בזמן אמת נראה אפסי. במקרים כאלו שירות מענה טלפוני אנושי של חברה המתמחה בשירותים אלו יכול לסייע לגופים וחברות אלו לעמוד בתנאי החוק ולתת לכל שיחה או פניה מענה בזמן אמת, מענה מהיר שלא עולה על שלוש דקות.
מוקדי שירות יחודיים המותאמים לכל עסק באופן אישי ופרטני בהתאם לצורך העסקי מהווים פתרון אולטימטיבי
מוקדי שירות המופעלים על ידי קישורית מאפשרים לעמוד בתקנות הנוקשות שהחוק החדש יוצר עבור עסקים – באמצעות שירותי מענה אנושי וטלפוני ניתן לקצר את זמן ההמתנה, לעמוד בסטנדרטים המאתגרים שמציב החוק החדש ומעל לכל להביא לשביעות רצון הלקוח שיחזור בשמחה לצרוך את השירות אותו אנו מציעים.
חברת קישורית מתמחה בשירותי מענה אנושי וטלפוני לעסקים וחברות גדולות במשק הישראלי. השירות הייחודי של קישורית מותאם לכל עסק באופן אישי, ומעניק מענה קצר איכותי לכל פניה בזמן אמת ובזמן המתנה קצר במיוחד. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר לקבלת פרטים נוספים.
השאירו את פרטיכם ונחזור
אליכם מיד. אנו זמינים 24/7